Keskustelimme webinaarissa 8.3. Verpaalin opit ja opet-ajatuskartan kysymysten pohjalta. * Tarjoaako verkko-opetus jotakin uutta perinteiseen verrattuna? Mitä vahvuuksia / heikkouksia verkko-opiskelulla on pedagogiikan näkökulmasta? Millaisille oppijoille? Millaista turhautumista se voi pahimmillaan aiheuttaa? * hitaus, jälki (innokas, mutta hidas oppija), * ajasta/paikasta riippumattomuus * hahmottamishäiriöinen (kuvat / videot /ääni), käytännön soveltaminen suoraan omassa työssä, ohjauksellisuus * parhaimmillaan erittäin muuntautumiskysyinen oppimisympäristö, pahimmillaan ohjauksen puute aiheuttaa turhautumista, * avoimuus - uskaltautuessa vertaisoppimista * valinnan vaikeus: kohderyhmälle ja omalle opetukselle sopiva tapa oppia * ...vaatii rohkeutta ja kriittistä tiedonhallintaa, etiketin hallintaa, * oma persoona näkyville nettiopetustaidot * verkko-opettajan työn ja ajan hallinta, ammatillisuuden rajat, kommentointi, asenteet / ennakkoluulot, Mitä asenteita olet kohdannut? FB oppimisen välineenä, Twitter.... * Saanko oppilaat innostumaan? * Riittävätkö kaikkien tekniset taidot? * Pelätäänkö turhaan? * Unohdanko oppimani, jos ei ole koko ajan käytössä? * Pysynkö kehityksen mukana? * Onkohan Verpaali 2 tulossa? * jatkuvuus / tulevaisuus???? Opening-projektirahoitus loppuu, mutta ollaan mukana, jos jotain syntyy :) oppiminen ei lopu * maksullisena koulutuksena voisimme tottakai kakkosen toteuttaa...luuletteko, että siihen olisi innostusta? Ilmaise tähän mahdollinen halukkuutesi ja toiveesi sisällöistä - jos tarvetta näyttäisi olevan, voisimme ryhtyä laskeskelemaan, millä hinnalla kakkososa voitaisiin toteuttaa :D * yhteistyö....vertaisoppiminen....yhteiset hankkeet? *