Kirjoitusalusta.fi
Koko ruutu

Server Notice:

hide

Julkinen työtila Latest text of pad W1M3dj2eM7 Tallennettu Tammikuu 6, 2016

 
     
Kelailusessio 1: Millaisia viestintä- ja markkinointitoimia voidaan toteuttaa ilman budjettia / pienellä budjetilla
 
  • propagandagrafiikkaa, varsinkin vasemmistoliitto on kunnostautunut tässä
  • propagandagrafiikkaa puoluetukipäätöksestä
  • piraattipeli
  • markkinointia yrittäjille, meillä yrittäjäystävällinen ohjelma, eikä itsekään tiedetä sitä
  • paikallistapaamiset, niistä ja muista asioista tiedottaminen
  • blogeihin ja lehtiin kirjoittaminen
  • kampanjointi kaikenlaisissa tapahtumissa
  • puolueen sivuston etusivulla voisi olla linkki johonkin selkeään todo -listaan
  • joka homman yhteydessä esim. sähköpostiosoite tai puhelinnumero henkilölle jolle vapaaehtoiset voivat ilmoittautua ja raportoida
  • somepostaukset (fb, twitter)
  • telttailu, feissaus
  • tapahtumat ilmaisissa tiloissa (nuokkarit?)
  • verkkolehti, ehkä myös paperijulkaisu
  • oheistavara? (ei ilmaista)
  • verkkonäkyvyys, meemit
  • paneelit, keskusteluillat, saunaillat
  • organisaatioihin soluttautuminen
  • kohderyhmät
  • peli
  • mielipidepalstat
  • toistuva, esim 2 krt / kk kirjoittaminen ajankohtaisista aiheista isojen lehtien mielipidepalstoille
  • kirjoittajan valinta 1-3 kirjoittajaa joista osa voi olla taustalla, eli nimettömänä
  • organisaattori joka hoitaa ehdottelun kirjoittajille ja hallinnoi aiheita, sekä asettaa sopivia deadlineja
  • some -jatkot linkit
  • facebookkaus linjakkaaksi
  • webpresensen mittaaminen
  • tarvitaan ohjausmekanismi
  • viestiä tekemisestä, ihmisten mukaan saaminen, nakitus
  • some parempi hyödyntäminen, on ilmainen kanava (vrt varusteleka)
  • tapahtumien järjestäminen halvalla
  • markkinointi yrittäjille
  • piraattipelit (game jamit)
  • hackathon
  • kohderyhmäflaikut
  • kannanottoja paikallisiin asioihin
 
Ideat esityksestä:
 
  • blogien järjestelmällinen postaaminen lehtien mielipideosastoille
  • asiaamme ajavien uutisten postaaminen ja kommentointi (kuten libera ajatushautomo)
  • jalkautuminen erikseen ja yhdessä.
 
 
Kelailusessio 2: Uskottavuuden lisääminen
 
  • toivo, faktat, helppous
  • näytä isommalta kuin olet
  • viestin oltava riittävän yhtenäistä kaikilta ehdokkailta
  • uskottavuutta ryhmille
  • omaan lehteen mainostilaa
  • tarvitsemme ihmisiä jotka tuntevat politiikan mekanismeja, esim lautakunnat
  • luovat vakautta ja opimme rutiineja
  • sisältää myös riskejä
  • tarvitsemme “järkeviä tähtiä”
  • kohderyhmien fokusointia
  • kärkiehdokkaat
  • hanna sarkkinen tyylinen kampanja
  • kotisivujen etusivu rakennettava ihmisten ympärille, ei suoraan puolueen ympärille
  • profiloituminen järkeviksi ja argumentointikykyisiksi
  • asiantuntijuus, tietämys, osaaminen
  • organisointi, järjestelmällisyys
  • kohderyhmät
  • asiantuntijat
  • kärkiehdokkaat
  • kannanotot esim lakiesityksiin
  • johdonmukaisuus, puolueen pelisäännöt
  • näkyvyys valtamediassa
  • pyrimme “elämään” kuten sanomme
  • esim avoimuus toiminnassa
  • pärjääminen hyvin vaaleissa
  • faktaperusteinen argumentointi
  • kohderyhmämarkkinointi
  • puolustamalla yrittäjiä saadaan yrittäjät puolustamaan meitä
  • lisää pöhinää
  • recap asioista mitä ollaan ajettu ja mitä sen jälkeen on toteutettu
  • pointteja mistä ollaan oltu oikeassa, tiedettiin että tulee kiristyskirjehuijauksia
 
Ideat esityksestä:
 
  • Johdonmukaisuus on hyvin tärkeää.
  • Samoin selkeys kaikessa mitä tehdään. 
  • Jonkinlaiset pelisäännöt voisivat olla tarpeen sen  suhteen miten viestitään jos puolue mainitaan viestijän tai viestin yhteydessä.
  • Organisoitumisen tarve ja projektiajattelu.
 
 
Kelailusessio 3: Mitä muuta voidaan tehdä varainhankinnan edistämiseksi
 
  • yrityksiltä rahoitusta, vaatii kohderyhmämarkkinoinnin
  • jäsenmaksuluokat, se lisäsi jäsenmaksutuloja valtavasti ainakin effissä
  • “valitse näistä 5 maksuluokasta sen mukaan paljonko haluat maksaa/tukea piraatteja
  • piraattibändi keikalle, keikkapalkkio = tuloa
  • taidehuutokauppa - piraattihenkiset taiteilijat
  • piraattinuortekn toiminnan kehittäminen tukia paremmin saavaksi
  • sponsorien hankkiminen, firmat ja yhteistyökumppanit
  • it-konsultointi
 
Ideat esityksestä:
 
  • Jäsenmaksun pakollisuus.
  • Lehden julkaiseminen / mainosmyynti.
  • Ylläpidettävät softapaketit / mahdollisuus lahjoituksiin.
  • Verkkokaupan tuotteiden kehittäminen ja tehokkaampi markkinointi.
  • Puhujien vuokraaminen teemoiltaan sopiviin tilaisuuksiin.
  • Asiantuntijoiden välittäminen.