Kelailusessio 1: Millaisia viestintä- ja markkinointitoimia voidaan toteuttaa ilman budjettia / pienellä budjetilla
- propagandagrafiikkaa, varsinkin vasemmistoliitto on kunnostautunut tässä
- propagandagrafiikkaa puoluetukipäätöksestä
- markkinointia yrittäjille, meillä yrittäjäystävällinen ohjelma, eikä itsekään tiedetä sitä
- paikallistapaamiset, niistä ja muista asioista tiedottaminen
- blogeihin ja lehtiin kirjoittaminen
- kampanjointi kaikenlaisissa tapahtumissa
- puolueen sivuston etusivulla voisi olla linkki johonkin selkeään todo -listaan
- joka homman yhteydessä esim. sähköpostiosoite tai puhelinnumero henkilölle jolle vapaaehtoiset voivat ilmoittautua ja raportoida
- somepostaukset (fb, twitter)
- tapahtumat ilmaisissa tiloissa (nuokkarit?)
- verkkolehti, ehkä myös paperijulkaisu
- oheistavara? (ei ilmaista)
- paneelit, keskusteluillat, saunaillat
- organisaatioihin soluttautuminen
- toistuva, esim 2 krt / kk kirjoittaminen ajankohtaisista aiheista isojen lehtien mielipidepalstoille
- kirjoittajan valinta 1-3 kirjoittajaa joista osa voi olla taustalla, eli nimettömänä
- organisaattori joka hoitaa ehdottelun kirjoittajille ja hallinnoi aiheita, sekä asettaa sopivia deadlineja
- facebookkaus linjakkaaksi
- tarvitaan ohjausmekanismi
- viestiä tekemisestä, ihmisten mukaan saaminen, nakitus
- some parempi hyödyntäminen, on ilmainen kanava (vrt varusteleka)
- tapahtumien järjestäminen halvalla
- piraattipelit (game jamit)
- kannanottoja paikallisiin asioihin
Ideat esityksestä:
- blogien järjestelmällinen postaaminen lehtien mielipideosastoille
- asiaamme ajavien uutisten postaaminen ja kommentointi (kuten libera ajatushautomo)
- jalkautuminen erikseen ja yhdessä.
Kelailusessio 2: Uskottavuuden lisääminen
- näytä isommalta kuin olet
- viestin oltava riittävän yhtenäistä kaikilta ehdokkailta
- omaan lehteen mainostilaa
- tarvitsemme ihmisiä jotka tuntevat politiikan mekanismeja, esim lautakunnat
- luovat vakautta ja opimme rutiineja
- tarvitsemme “järkeviä tähtiä”
- hanna sarkkinen tyylinen kampanja
- kotisivujen etusivu rakennettava ihmisten ympärille, ei suoraan puolueen ympärille
- profiloituminen järkeviksi ja argumentointikykyisiksi
- asiantuntijuus, tietämys, osaaminen
- organisointi, järjestelmällisyys
- kannanotot esim lakiesityksiin
- johdonmukaisuus, puolueen pelisäännöt
- pyrimme “elämään” kuten sanomme
- esim avoimuus toiminnassa
- pärjääminen hyvin vaaleissa
- faktaperusteinen argumentointi
- puolustamalla yrittäjiä saadaan yrittäjät puolustamaan meitä
- recap asioista mitä ollaan ajettu ja mitä sen jälkeen on toteutettu
- pointteja mistä ollaan oltu oikeassa, tiedettiin että tulee kiristyskirjehuijauksia
Ideat esityksestä:
- Johdonmukaisuus on hyvin tärkeää.
- Samoin selkeys kaikessa mitä tehdään.
- Jonkinlaiset pelisäännöt voisivat olla tarpeen sen suhteen miten viestitään jos puolue mainitaan viestijän tai viestin yhteydessä.
- Organisoitumisen tarve ja projektiajattelu.
Kelailusessio 3: Mitä muuta voidaan tehdä varainhankinnan edistämiseksi
- yrityksiltä rahoitusta, vaatii kohderyhmämarkkinoinnin
- jäsenmaksuluokat, se lisäsi jäsenmaksutuloja valtavasti ainakin effissä
- “valitse näistä 5 maksuluokasta sen mukaan paljonko haluat maksaa/tukea piraatteja
- piraattibändi keikalle, keikkapalkkio = tuloa
- taidehuutokauppa - piraattihenkiset taiteilijat
- piraattinuortekn toiminnan kehittäminen tukia paremmin saavaksi
- sponsorien hankkiminen, firmat ja yhteistyökumppanit
Ideat esityksestä:
- Lehden julkaiseminen / mainosmyynti.
- Ylläpidettävät softapaketit / mahdollisuus lahjoituksiin.
- Verkkokaupan tuotteiden kehittäminen ja tehokkaampi markkinointi.
- Puhujien vuokraaminen teemoiltaan sopiviin tilaisuuksiin.
- Asiantuntijoiden välittäminen.