Keskustelimme webinaarissa 8.3. Verpaalin opit ja opet-ajatuskartan kysymysten pohjalta.
- Tarjoaako verkko-opetus jotakin uutta perinteiseen verrattuna? Mitä vahvuuksia / heikkouksia verkko-opiskelulla on pedagogiikan näkökulmasta? Millaisille oppijoille? Millaista turhautumista se voi pahimmillaan aiheuttaa?
- hitaus, jälki (innokas, mutta hidas oppija),
- ajasta/paikasta riippumattomuus
- hahmottamishäiriöinen (kuvat / videot /ääni), käytännön soveltaminen suoraan omassa työssä, ohjauksellisuus
- parhaimmillaan erittäin muuntautumiskysyinen oppimisympäristö, pahimmillaan ohjauksen puute aiheuttaa turhautumista,
- avoimuus - uskaltautuessa vertaisoppimista
- valinnan vaikeus: kohderyhmälle ja omalle opetukselle sopiva tapa oppia
- ...vaatii rohkeutta ja kriittistä tiedonhallintaa, etiketin hallintaa,
- oma persoona näkyville nettiopetustaidot
- verkko-opettajan työn ja ajan hallinta, ammatillisuuden rajat, kommentointi, asenteet / ennakkoluulot, Mitä asenteita olet kohdannut? FB oppimisen välineenä, Twitter....
- Saanko oppilaat innostumaan?
- Riittävätkö kaikkien tekniset taidot?
- Unohdanko oppimani, jos ei ole koko ajan käytössä?
- Pysynkö kehityksen mukana?
- Onkohan Verpaali 2 tulossa?
- jatkuvuus / tulevaisuus???? Opening-projektirahoitus loppuu, mutta ollaan mukana, jos jotain syntyy :) oppiminen ei lopu
- maksullisena koulutuksena voisimme tottakai kakkosen toteuttaa...luuletteko, että siihen olisi innostusta? Ilmaise tähän mahdollinen halukkuutesi ja toiveesi sisällöistä - jos tarvetta näyttäisi olevan, voisimme ryhtyä laskeskelemaan, millä hinnalla kakkososa voitaisiin toteuttaa :D
- yhteistyö....vertaisoppiminen....yhteiset hankkeet?